goingsmallandhealthy.blogg.se

Jag är en brutta på 31 år med en jäkla massa övervikt (ca 60 kg). Jag håller just nu på att lära mej det här med kost och hälsa för att bli smalare, snyggare men framförallt hälsosammare. Jag kommer skriva om mitt liv, min vardag, mitt förflutna, men mest om hur jag gör för att gå ner i vikt, hur jag äter och tränar, lägga ut recept osv. Att blogga kan säkert vara en hjälp på traven, kanske hitta fler att hjälpa och som kan hjälpa mej? Så, välkomna. Nu kör vi!

Party

Publicerad 2013-08-10 23:01:07 i Allmänt

Igår blev det spontant party med några vänner.
Det blev alldeles för mkt dricka för min del och jag blev dyngfull.
Kräktes o ramlade och ja...värsta fjortisfyllan.
Flera är på mej om att alkohol inte är lämpligt nu när jag ska försöka gå ner i vikt. Det är ju säkert helt sant, men som den partyprinsessa jag är har jag fruktansvärt svårt att ge upp det. Men jag ska försöka undvika alkohol ett tag nu. Ska dessutom detoxa snart vilket ska bli spännande.
Man kan ju umgås utan att dricka alkohol oxå! Bara att när de andra gör det har jag svårt att säga nej.

Har mycket att jobba på!

Kommentarer

Postat av: Jennysen

Publicerad 2013-08-11 10:55:29

Det stämmer att alkohol inte är så nyttigt, av flera anledningar, men det är väl ingen nyhet? ;) Dels p.g.a. högt kaloriinnehåll, men också p.g.a. att träning och alkohol inte är någon bra kombo.
Jag upplever mindre och mindre "sug" efter alkohol efter detox och känner t.o.m. att det är skönt att vara nykter, eller bara dricka 1-2 cider. Vakna upp fräsch och pigg dan efter och redo att ta mig an dagen.
Men alla gör ju som de vill, det är din kropp som du får göra vad du vill med! :D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela