goingsmallandhealthy.blogg.se

Jag är en brutta på 31 år med en jäkla massa övervikt (ca 60 kg). Jag håller just nu på att lära mej det här med kost och hälsa för att bli smalare, snyggare men framförallt hälsosammare. Jag kommer skriva om mitt liv, min vardag, mitt förflutna, men mest om hur jag gör för att gå ner i vikt, hur jag äter och tränar, lägga ut recept osv. Att blogga kan säkert vara en hjälp på traven, kanske hitta fler att hjälpa och som kan hjälpa mej? Så, välkomna. Nu kör vi!

En bra start på dagen

Publicerad 2013-08-08 09:47:37 i Allmänt

Man vet ju att en bra frukost är a och o för att orka med och få energi från början på dagen.
Jag har alltid varit dålig på det där, typ ätit en macka ståendes vid diskbänken. Gett barnen en varsin macka framför bolibompa.
Men nu försöker jag ordna så vi äter tillsammans vid matbordet och då lite mer varierat.

Idag blev det havre och quinoagröt, ett ägg, en halv macka med leverpastej och gurka o ett glas bravojuice till det. Där får man ju i sej lite av varje vilket känns bra.
Visst, har en tesked hallonsylt på gröten men det är ett måste för att jag ska få ner den. Ska leta upp lågkalorisylt sen.

Hur brukar era frukostar se ut?



Kommentarer

Postat av: Jennysen

Publicerad 2013-08-08 12:57:13

Det är lite olika. Försöker hålla det kolhydrats/GI-lågt om jag inte tränar innan. Då kan det bli ägg, gröt, ev. finncrisp, kvarg med bär. Annars äter jag gärna fruktsallad om jag hunnit röra på mig innan! :)
Tips är att använda osockrade bär på gröten. Då slipper du dessutom tillsatser! :)

Postat av: Stina

Publicerad 2013-08-09 06:37:36

När jag jobbar blir det oftast müsli med fil, yoghurt eller mjölk. Äter det vid 5.30 ungefär. Sen fikar vi på jobbet runt 9 och då brukar jag ha med en smörgås eller fruktsallad.
På helgerna blir det ibland gröt men annars müsli då med. Oftast även nån macka och/eller ett kokt ägg.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela