goingsmallandhealthy.blogg.se

Jag är en brutta på 31 år med en jäkla massa övervikt (ca 60 kg). Jag håller just nu på att lära mej det här med kost och hälsa för att bli smalare, snyggare men framförallt hälsosammare. Jag kommer skriva om mitt liv, min vardag, mitt förflutna, men mest om hur jag gör för att gå ner i vikt, hur jag äter och tränar, lägga ut recept osv. Att blogga kan säkert vara en hjälp på traven, kanske hitta fler att hjälpa och som kan hjälpa mej? Så, välkomna. Nu kör vi!

off

Publicerad 2013-08-20 00:02:28 i Allmänt

Tänk att det ska vara så svårt att bryta gamla dåliga mönster.
Även fast man med såhär mkt övervikt riskerar diabetes och massa andra sjukdomar, ja man riskerar livet helt enkelt.
Jag har diabetes och hjärtinfarkt i släkten dessutom.
Jag har två fina barn som betyder allt för mej.
Jag är ständigt trött, lättirriterad, lättstressad, ont i huvudet nästan jämt...min kropp orkar inte.
Ändå är det så förbannat svårt.

Varför??

Idag har varit en bra dag. Jag har ätit okej och regelbundet, promenerat en halvtimme och druckit en del vatten.

Jag håller även på att skriva inköpslista nu till min detoxkur.
Tar tacksamt emot tips på mat som kan ätas under dessa två veckor.

Det händer en del tråkigheter runtomkring just nu som gör det svårt att fokusera på mej själv. Det här med att sätta mej själv först är inte min starka sida. Men jag ska kämpa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela